El Consell Comarcal de l’Alt Penedès reclama fer el quart carril a l’AP-7 després que ERC demani aturar el projecte

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès reclama fer el quart carril a l’AP-7 després que ERC demani aturar el projecte
El Consell Comarcal de l’Alt Penedès (Junts i PSC) ha reclamat aquest dilluns la construcció del quart carril a l’AP-7 entre el Papiol i el Vendrell, anunciat fa dos anys. El govern ha sortit al pas després que el grup comarcal d’ERC hagi demanat aturar aquest projecte al tram que passa per l’Alt Penedès.

I és que els republicans presenten dijous una moció en què volen que el Consell Comarcal insti la Generalitat i el govern espanyol a no fer el quart carril. ERC celebra que l’Estat descartés fer passar la B-40 pel Penedès però apunten que no és sostenible que l’alternativa sigui ampliar l’AP-7. Des del CCAP, tant Junts com el PSC acusen els republicans de “trencar el consens” que hi havia a la comarca i els retreuen motius electoralistes.

Esquerra sosté que ““el futur del Penedès passa pel tren, on s’han de situar els esforços i les inversions”. El portaveu comarcal Pere Sàbat assegura que fa dos anys els republicans van aplaudir el fre a la B-40, “que era una lliuita històrica per no trinxar més el Penedès” i diu que no van ser tant efusius quan es va plantejar l’ampliació de l’AP-7 com a alternativa al conegut com a Quart Cinturó. “Tenim claríssim que el quart carril no és la solució perquè, si tu dones espai al cotxe, aquest l’ocuparà i això no afavoreix la mobilitat sostenible”, afegeix.

Aquest dilluns el govern comarcal ha comparegut per criticar el posicionament dels republicans, a qui acusen de canviar el discurs del 2022. Han recordat que el delegat del Govern al Penedès, David Alquézar (ERC), era al costat del govern espanyol i de la Generalitat celebrant els nous projectes de mobilitat rodada al Penedès. “Ens costa molt d’entendre que en aquell moment hi hagués un consens que sembla que es trenqui ara que venen eleccions”, ha afirmat el president del Consell Comarcal, Xavier Lluch, que ha acusat ERC d’adoptar un discurs de “no a tot”.

Lluch ha assegurat que l’avanç del Pla Territorial Parcial del Penedès presentat recentment per la Generalitat recull ímplicitament l’ampliació de l’AP-7. “No entenem la postura d’Esquerra ni del govern de la Generalitat”, ha lamentat, alhora que ha instat el grup comarcal dels republicans a traslladar la seva negativa directament al Departament de Territori. “No són del mateix partit? A què estem jugant?”, ha etzibat mentre ha defensat la construcció del quart carril “per garantir més fluïdesa del trànsit i, sobretot, més seguretat”.

Des de la Delegació del Govern al Penedès, fonts consultades per l’ACN sobre els retrets a David Alquézar apunten que quan es va anunciar l’ampliació de l’AP-7 hi va haver “satisfacció” per la fi del projecte del Quart Cinturó, “un dels objectius pels quals s’havia treballat històricament”. Pel que fa específicament a la construcció d’un nou carril a l’autorpista, les mateixes fonts precisen que “ja es va apuntar que caldria treballar amb cura una millor opció, fent èmfasi en què el futur de la mobilitat del Penedès havia de ser a través del transport públic”.

Segons el Ministeri de Transports, el quart carril entre el Papiol i el Vendrell s’està licitant per trams. En el cas del traçat que afecta directament l’Alt Penedès, el febrer del 2023 l’Estat va contractar la redacció del projecte.

Grup El Cargol

 

Membres de:

Amb la col·laboració de:

✉️ info@ lesvegueries.cat 
✉️ publicitat@ lesvegueries.cat