L'Ajuntament de les Borges Blanques ha lamentat una vegada més que no s'hagi previst cap canvi a la línia R13 / R14 i se la continuï deixant amb unes freqüències "absolutament insuficients" que la condemnen a la "marginalitat" i a l'eliminació de serveis amb l'argument de la baixa demanda.
Aquesta és la declaració que s'ha fet des del consistori garriguenc després de l'acord anunciat dimecres entre la conselleria de Territori i el Ministeri de Mobilitat per doblar les freqüències actuals de Rodalies Lleida abans de final d'any. Un acord que només fa referència als trens de la línia R12 entre Lleida i Cervera, que passarien de 6 a 12, però que no esmenta en cap moment la R13 / R14 de Lleida a Tarragona passant per les Borges Blanques.
Segons l'Ajuntament de la capital de les Garrigues, malgrat la posada en marxa al novembre passat d'un nou comboi a les tardes dels diumenges i festius, les Borges Blanques i la resta d'estacions de la comarca continuen estant sense ni un sol tren durant àmplies franges horàries, com sis hores seguides als matins sense cap servei en sentit Lleida-Barcelona o cinc hores seguides sense cap servei en sentit Barcelona – Lleida. Cal recordar que el primer tren de les Garrigues que arriba a Lleida ho fa a les deu del matí i l'últim que surt de Lleida cap a la comarca els dies laborables ho fa a quarts de sis de la tarda.
L'alcalde de les Borges Blanques, Josep Farran, ha recordat que al desembre de 2021 el ple municipal va aprovar per unanimitat una moció que, a més de demanar la inversió de l'Estat pendent en Rodalies i el traspàs definitiu de la xarxa a Ferrocarrils de la Generalitat, instava el Govern a reconsiderar l'exclusió de la línia R13 / R14. "Han passat els anys i han canviat les conselleres, però continua l'exclusió de les Borges i comarca", diu Farran.
L'alcalde reconeix el salt endavant que va suposar la implantació de la línia de bus 'exprés.cat' entre Lleida i les Borges, però recorda que també hi ha bus 'exprés.cat' entre Lleida i Tàrrega i Cervera i això no impedeix que s'hi dobli igualment la freqüència de trens. A les portes de la Setmana Europea de la Mobilitat, Farran també ha apel·lat a no menystenir el transport púbic més enllà de les Borges i Juneda i ha dit que la línia ferroviària no s'entén sense el "paper de vertebració territorial" que juguen també les estacions de la Floresta i Vinaixa, així com la connexió amb Montblanc, que obriria la porta a la Mobilitat entre les comarques de Ponent i les del Camp de Tarragona, històricament connectades.